Telefonközpont, VoIP, Call center

5 TÉVHIT A VOIP-RÓL


Mindeki ért a VoIP Technológiához, vagyis mindenkinek van róla elképzelése, melyek legtöbbször viták kialakulásához vezethetnek. Nézzük az 5 leggyakoribb tévhitet.

VoIP-on faxolni lehetetlen
Talán már nem is kellene használnunk mégis valami oknál fogva még mindig hitelísett iratként tekintennek erre az őskövületre. Állítólag azért, mert nem lehet manipulálni. Bizonyára volt az az időszak amikor ez igaz lehetett, de ma az informatika és a fotoshop korában ez a kijelentés mosolyt csalhat orcánkra. A Technológia előrehaladtával még mindig faxolunk. El sem hinnénk mennyit.

VoIP-on működik a fax, bár be kell tartanunk szabályokat, használjuk a G711 alaw kodeket, ne Faxoljunk fényképeket és több 10 oldalas dokumentumokat, és ha Analóg Adapteren keresztül faxolunk (Linksys PAP2T) akkor állítsuk az analóg faxunk sebességét 9600 Baud-ra.

Nem akarjuk megtartania Fax készülékünket, mert kényelmetlen, drága, mindig begyűri a papírt, és pont akor fogy ki belőle a tinta amikor a legnagyobb szükségünk lenne rá? Válasszunk olyan szolgáltatót akik képesek számunkra virtuális faxot biztosítani.
A FAXok E-mailben vagy egy Webmailhez hasonló felületen jelennek meg és egy ilyen felületen tudjuk elküldeni FAXainkat is. Mi ennek a hátránya? Semmi, előnye viszont számtalan. Csak azokat a FAXokat kell kinyomtatnuk melyekre feltétlenül szükségünk van. A FAXokat akár több ember egyszerre is olvashatja a világ bármely pontján. PDF formátumban érkeznek meg... Nincs is ennél kényelmesebb megoldás.

Használjuk bátran a VoIP-ot faxolásra!

Nem működik a modemes kapcsolat
Ez bizony igaz, az adat módban bizonytalan a VoIP. Gyakran megszakad, hibás a kapcsolat. Hiába választunk alacsonabb sebességet nem tudjuk elérni a kívánt hatást vele.

A Bankok felkészítették szoftvereiket erre a problémára. Használjuk az Internetet az ilyen kapcsolatokra. Mind a Bank saját szoftvere, mint az Online felületen elvégezhetjük a számlánk ellenőrzését.


Lépjünk előre használjuk az Internetet az elavult modemes kapcsolatok helyett.


Riasztók, tűzjelzők problémája
A riasztókkal, tűzjelzőkkel már más a helyzet, itt már valóban kell kompromisszumokat kötnünk, de itt is ki tudjuk váltani a Telefonvanunkat, GSM adapter vagy az Internet segítségével.

Amennyiben ADSL vonalunk van, még mindig nem ússzkuk meg Hagyományos Telefonvonal nélkül. Erre a vonalra már bátran ráköthetünk bármilyen modemen kommunikáló eszközt, legyen az banki modem, riasztó vagy tűzjelző.

Alternatív megoldás itt is létezik keressünk olyan szolgáltatót aki Internetet védi a házunkat, épületeinket.

A VoIP kapcsolat folyamatos
Míg van áram. Ez is mint a legtöbb szerkezet áram nélkül mit sem ér. Az Analóg, ISDN vonalakat a szolgáltató táplálta meg árammal így azok akkor is működtek, ha más elektronikai eszközből már kifogyott a szufla.
A megoldás UPS (Szünetmentes tápegység), ha fontos, hogy folyamatosan elérhetőek legyünk. Figyeljünk arra, hogy nem csak a VoIP készüléknek kell áramot biztosítanunk, hanem az ADSL- vagy Kábelmondemnek, az esetleges Routernek, Switcheknek is szükségük van áramra. Minél több eszközt tartunk életben annál nagyobb UPS-re lesz szükségünk. Körültekintő tervezéssel nem lehet probléma.

A szolgáltatók többsége képesek ilyen esetben a hívásokat átirányítani egy másik vonalra, esetleg GSM Telefonra. Éljünk ezzel a lehetőséggel, ha nem tudjuk a folyamaros tápellátást biztosítani.

Hangminőség, technikai problémák
Elképesztő, hogy az Internet sebessége és megbízhatósága milyen mértékben nőtt az elmúlt pár évben. Nem is olyan régen még Analóg modemekkel Interneteztünk. Ma már a VoIP behálózza világunkat. Ahol van Internet és VoIPra felkészített eszközünkkel fel is tudunk rá kapcsolódni a föld bármely pontján ugyanazon a számon vagyunk elérhetőek. A technológia fiatal, és vannak hibák és problémák, de az idő és új technológiák, modernebb eszközök megjelenésével ez is eltünnek.


Probléma, ha meghibásodik egy központi eszközünk, routerünk. Nincs internet, vagy elfogy a sávszélesség. Ezek kis odafigyeléssel kiküszöbölhetők. Tartalék, megbízható eszközökkel, garantált sávszélességű, rendelkezésre állású Internettel. Rajtunk múlik, hogy mennyit áldozunk az elérhetőségünk fentartására.

Az előnyök bőségesen pótolnak a hiányosságokért. A hangminőség ma már jobb lehet, mint egy GSM telefoné. Egy telefonszámon számos konkurens (egyidejű) hívást bonyolíthatunk. Ingyen mellékként hívhatjuk családtagjainkat, vagy külföldi partnereinket. A vezetékes irányba induló hívásokért is kevesebbet kell fizenünk, nincs kapcsolási díj, nincs előfizetési díj. Az előny számtalan.


2009. 01. 18 DK

Vissza