MÁS MIÉRT TELEFONÁL OLCSÓBBAN?
                 Kis létszámmal működő vállalkozás (5 mellék)
                Kis létszámmal működő vállalkozás (5 mellék)
Megtakarításuk havi 12.000 Forint, mely éves szinten 147.000 forintot jelent. Havi 20.000-28.000 Forintos számlaforgalom helyett 16.000 forint alatt a telekommunikációs számla. 
            Az éppen induló vagy kis létszámú cégek sanyarú sorsa, hogy ugyan igényeik lennének a modern technológiára, de bevételük és az indulás miatt befektetett tőkéjük nem teszi lehetővé egy nagy telefonközpont beszerzését. Ezeknek a kis létszámú cégeknek találtuk ki a bérközponti megoldásunkat. 
A Kis céges történetünk főszereplője, egy kereskedelemmel foglalkozó cég. Több külföldi és európai unión belüli beszállítóval és hazai nagyáruházas partnerekkel dolgoznak együtt. Megrendeléseik nagy részét faxon, és e-mailen teljesítik. A szállítói, termékinformációk és előzetes egyeztetések telefonon történnek.
Megérkezésünkkor két asztalon találtunk DECT vezeték nélküli telefont. A faxokat 2 tintasugaras analóg FAX fogadta, melyek mindegyike havonta 500-500 faxot fogadott. A meglévő szolgáltatótól 2 ISND fővonalat és 4 telefonszámot használtak (2 Telefon, 2 FAX).
A hálózat kialakítását és az internet sávszélességét is megfelelőnek és elégségesnek találtuk a VoIP telefonközpont bevezetéséhez. Előzetesen 3 havi számlát kértünk el a cégtől, hogy felmérjük telefonálási szokásaikat illetve, hogy az ott szereplő hívásadatokból megtakarítást számoljunk. A táblázat tartalmazza az egyes hívásirányok dijait illetve a vezetékes szolgáltató előfizetési díjait. A mobil hívások elenyészőek voltak hiszen azt mindenki a saját céges telefonjáról indította, így ebben az esetben semmi nem indokolta egy GSM Adapter beszerelését.
    
    
        
            |  |  | Meglévő |  | VoIP Network | 
        
            | Előfizetési díjak |  | egységár | ár |  | egységár | ár | 
        
            | Internet előfizetés | 1 | 11 800,00 | 11 800,00 |  | 11 800,00 | 11 800,00 | 
        
            | VoIP Alapcsomag + FAX | 1 |  | 0,00 |  | 8 800,00 | 8 800,00 | 
        
            | ISDN | 2 | 3 650,00 | 7 300,00 |  | 0,00 | 0,00 | 
        
            | Kapcsolási szám | 2 | 352,00 | 704,00 |  | 0,00 | 0,00 | 
        
            |  |  |  |  |  |  |  | 
        
            | Vezetékes | perc | egységár | ár |  | egységár | ár | 
        
            | Belföldi Telekom |  |  |  |  |  |  | 
        
            | csúcsidő | 933 | 8,80 | 8 210,40 |  | 4,58 | 4 276,25 | 
        
            | csúcsidőn kívül | 134 | 6,00 | 804,00 |  | 4,58 | 614,17 | 
        
            | Belföldi Helyközi |  |  |  |  |  |  | 
        
            | csúcsidő | 449 | 11,20 | 5 028,80 |  | 4,58 | 2 057,92 | 
        
            | csúcsidőn kívül | 56 | 13,44 | 752,64 |  | 4,58 | 256,67 | 
        
            | Nemzetközi 1 zóna | 89 | 23,00 | 2 047,00 |  | 6,00 | 534,00 | 
        
            | Kiadás |  |  | 24 847 |  |  | 16 539 | 
        
            |  |  |  |  |  |  |  | 
        
            | FAX Patron | oldal | egységár | ár |  | oldal | ár | 
        
            | FAX Patron | 1000 | 4,00 | 4 000,00 |  | 0,00 | 0,00 | 
        
            | Kiadás |  |  | 28 847 |  |  | 16 539 | 
    
    
    
        
            |  | havi | éves | % | 
        
            | Megtakarítás | 12 308 | 147 694 | 43 | 
    
Láthatod, hogy a legtöbbet az előfizetési díjon lehet megtakarítani, de a hívások díjai sokkal kedvezőbbek lettek. Mint minden váltás itt is szükség volt egy kis beruházásra, amit az előfizetési díjból és a percdíjak különbségéből 3 és fél hónap alatt spórolhattunk össze. Az év többi részében már megtakarításról beszélünk. 
    
    
        
            | Egyszeri PAP2T | db | eár | ár | 
        
            | Linksys SPA941 | 2 | 14 900 | 29 800 | 
        
            | PAP2T | 2 | 8 000 | 16 000 | 
        
            | Összesen |  |  | 45 800 | 
        
            |  |  |  |  | 
        
            | megtérülés (hónap) | 3,7 | 
    
Összegyüjtöttük az első hónap tapasztalatait 
 »  telefonállási szokások megtartásával csökkentették a költségeiket
 »  mindezt a megszokott hangminőség mellett
 »  a bérelt központ megoldásoknak köszönhetően megjelentek az alapvető telefonközpont szolgáltatások
	»  átkapcsolás
  	»  hívásvárakoztatás
	»  hangposta
»  a távol dolgozók is úgy tudják használni a telefonközpontot mintha bent ülnének az irodában
 »  a hívásátirányításnak köszönhetően akkor is elérhetőek, ha éppen senki nincs az irodában
 »  az VoIPra váltást követően egy könnyen megjegyezhető központi és FAX számot kommunikáltak az ügyfelek felé
 »  az eddigi 2 hívás helyett akár mind az öten beszélhettek egyszerre, miközben FAXokat fogadtak
 »  a költséges tintapatronok helyett minden FAX egy központi e-mail fiókba érkezik ahol csak a legszükségesebbeket nyomtatják ki