MÁS MIÉRT TELEFONÁL OLCSÓBBAN?
Kis létszámmal működő vállalkozás (5 mellék)
Megtakarításuk havi 12.000 Forint, mely éves szinten 147.000 forintot jelent. Havi 20.000-28.000 Forintos számlaforgalom helyett 16.000 forint alatt a telekommunikációs számla.
Az éppen induló vagy kis létszámú cégek sanyarú sorsa, hogy ugyan igényeik lennének a modern technológiára, de bevételük és az indulás miatt befektetett tőkéjük nem teszi lehetővé egy nagy telefonközpont beszerzését. Ezeknek a kis létszámú cégeknek találtuk ki a bérközponti megoldásunkat.
A Kis céges történetünk főszereplője, egy kereskedelemmel foglalkozó cég. Több külföldi és európai unión belüli beszállítóval és hazai nagyáruházas partnerekkel dolgoznak együtt. Megrendeléseik nagy részét faxon, és e-mailen teljesítik. A szállítói, termékinformációk és előzetes egyeztetések telefonon történnek.
Megérkezésünkkor két asztalon találtunk DECT vezeték nélküli telefont. A faxokat 2 tintasugaras analóg FAX fogadta, melyek mindegyike havonta 500-500 faxot fogadott. A meglévő szolgáltatótól 2 ISND fővonalat és 4 telefonszámot használtak (2 Telefon, 2 FAX).
A hálózat kialakítását és az internet sávszélességét is megfelelőnek és elégségesnek találtuk a VoIP telefonközpont bevezetéséhez. Előzetesen 3 havi számlát kértünk el a cégtől, hogy felmérjük telefonálási szokásaikat illetve, hogy az ott szereplő hívásadatokból megtakarítást számoljunk. A táblázat tartalmazza az egyes hívásirányok dijait illetve a vezetékes szolgáltató előfizetési díjait. A mobil hívások elenyészőek voltak hiszen azt mindenki a saját céges telefonjáról indította, így ebben az esetben semmi nem indokolta egy GSM Adapter beszerelését.
|
|
Meglévő |
|
VoIP Network |
Előfizetési díjak |
|
egységár |
ár |
|
egységár |
ár |
Internet előfizetés |
1 |
11 800,00 |
11 800,00 |
|
11 800,00 |
11 800,00 |
VoIP Alapcsomag + FAX |
1 |
|
0,00 |
|
8 800,00 |
8 800,00 |
ISDN |
2 |
3 650,00 |
7 300,00 |
|
0,00 |
0,00 |
Kapcsolási szám |
2 |
352,00 |
704,00 |
|
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
Vezetékes |
perc |
egységár |
ár |
|
egységár |
ár |
Belföldi Telekom |
|
|
|
|
|
|
csúcsidő |
933 |
8,80 |
8 210,40 |
|
4,58 |
4 276,25 |
csúcsidőn kívül |
134 |
6,00 |
804,00 |
|
4,58 |
614,17 |
Belföldi Helyközi |
|
|
|
|
|
|
csúcsidő |
449 |
11,20 |
5 028,80 |
|
4,58 |
2 057,92 |
csúcsidőn kívül |
56 |
13,44 |
752,64 |
|
4,58 |
256,67 |
Nemzetközi 1 zóna |
89 |
23,00 |
2 047,00 |
|
6,00 |
534,00 |
Kiadás |
|
|
24 847 |
|
|
16 539 |
|
|
|
|
|
|
|
FAX Patron |
oldal |
egységár |
ár |
|
oldal |
ár |
FAX Patron |
1000 |
4,00 |
4 000,00 |
|
0,00 |
0,00 |
Kiadás |
|
|
28 847 |
|
|
16 539 |
|
havi |
éves |
% |
Megtakarítás |
12 308 |
147 694 |
43 |
Láthatod, hogy a legtöbbet az előfizetési díjon lehet megtakarítani, de a hívások díjai sokkal kedvezőbbek lettek. Mint minden váltás itt is szükség volt egy kis beruházásra, amit az előfizetési díjból és a percdíjak különbségéből 3 és fél hónap alatt spórolhattunk össze. Az év többi részében már megtakarításról beszélünk.
Egyszeri PAP2T |
db |
eár |
ár |
Linksys SPA941 |
2 |
14 900 |
29 800 |
PAP2T |
2 |
8 000 |
16 000 |
Összesen |
|
|
45 800 |
|
|
|
|
megtérülés (hónap) |
3,7 |
Összegyüjtöttük az első hónap tapasztalatait
» telefonállási szokások megtartásával csökkentették a költségeiket
» mindezt a megszokott hangminőség mellett
» a bérelt központ megoldásoknak köszönhetően megjelentek az alapvető telefonközpont szolgáltatások
» átkapcsolás
» hívásvárakoztatás
» hangposta
» a távol dolgozók is úgy tudják használni a telefonközpontot mintha bent ülnének az irodában
» a hívásátirányításnak köszönhetően akkor is elérhetőek, ha éppen senki nincs az irodában
» az VoIPra váltást követően egy könnyen megjegyezhető központi és FAX számot kommunikáltak az ügyfelek felé
» az eddigi 2 hívás helyett akár mind az öten beszélhettek egyszerre, miközben FAXokat fogadtak
» a költséges tintapatronok helyett minden FAX egy központi e-mail fiókba érkezik ahol csak a legszükségesebbeket nyomtatják ki